en dag på jobbet

ibland vill jag bara inte gå till jobbet
känner ingen mening med det jag gör
ingen glädje för den delen heller
mest segt, tråkigt och ensamt
plockar in varor, står i kassa, plockar disk
inget drömyrke, inget för mig egentligen
så vad gör jag egentligen här?

men när jag väl är på jobbet så finns det roliga stunder
stunder jag helst inte vill vara utan
kommer sakna alla glada snubbar den dagen jag inte får
kliva upp kl 6 på morgonen för att traska iväg till mitt jobb
mitt jobb som jag i dagsläget ser som det tråkigaste,
men som då kanske kommer vara min dröm.
men om turen finns kanske det perfekta jobbet finns framför mig den dagen
som sagt, den dagen den sorgen?

som idag
- 305 poäng, men vad fan gör du här då?
jadu, den som det visste.
med 305 poäng kommer man långt.
men vet man inte sitt mål, är det svårt att finna vägen dit.
tyvärr

________________________________________________________

hur som haver
det är måndag
man har hela veckan på sig att få veckan att bli till en bra vecka
i veckan blir det myskväll med linn ialla fall. får se om sara kikar
förbi också innan hon sviker oss i umeå för huvudstaden.
annars hoppas jag på träning och mysiga höstdagar med solsken.
vill ut och fotografera mera! så underbart härligt.
i övrigt blir det väl lite småshoppning till lilla lyan, som i princip är färdig!
och sen är det dags för veckohandling, alltid lika roligt =)

hoppas alla får en skön vecka
i alla fall en skön start
en skön måndag åtminståne

_________________________________________________________


L0ve

_________________________________________________________











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback