pastakok

trodde verkligen man inte kunde lyckas förstöra pasta. men jag har lyckats, två gånger.
pasta är nått som man lär sig laga när man typ är 9 år. sånt där som alla klarar av. trodde jag.
men har verkligen lyckats glömma pastan två gånger, fasen illa. som idag.

sätter på pastan, säger till jesper, jag kommer glömma pastan, vi går ut och sätter oss på altanen med mamma och pappa med ett glas vin, börjar prata och fixa med en lek, sen sger mamma, oj nu luktar det mat. jag verkligen flyger upp från stolen och springer in till spisen, mycket riktigt - bränd pasta. tackar. tur m an får kalla sig klant någon gång!
tur mamma inte tog det hela nå seriöst - bra då får jag en ny kastrull! mer pasta fanns det att koka - för morgondagens hajk!

trotts detta gillar jag pasta och ser mig själv som en mästerkock!

balen igår - grym!
det kommer mera...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback