där jag hör hemma

äntligen, äntligen har jag hittat
hittat dit jag länge velat hitta
platsen jag länge sökt
men som bara varit en dröm
kanske drömmen som blivit sann?
eller lever jag i mina dörmmar?

fick ialla fall uppleva en dröm jag länge drömt
att få jobba på waynes
har väl sagt att jag en dag vill jobba där, ända sen
dom öppnade caféet.
men det var längesen
vem trodde då, att jag utav alla skulle springa omkring
i en tröja där det står waynes coffe och servera människor?
inte jag

men igår, då var det dags att sätta kunskapen på prov
haha, vilken kunskap?
bara lilla jag, ingen rutin, men oj vilket flyt
trodde aldrig jag skulle lyckas så bra som jag gjorde
men bara att gå efter magkänslan, tänka "jag kan"
och visst kunde jag =)
hoppas bara lyckan fortsätter,...eller var det bara nybörjartur?
hoppas inte det

inte alla som provjobbar såhär inför juletider
men det gör jag det
heltidsjobb och sen provjobba
tur man inte har barn man ska sköta om
bara en sambo som är så otroligt underbar som
finns när tiden inte räcker till till det man tänkt
älskar dig så otroligt mycket

förhoppningsvis kan julen få bevisa det
all kärlek till dig
för det är du värd

idag är sista arbetsdagen innan lite julledighet
blir inget långt jullov i år inte
skulle bli det, men blir waynes två dagar och det
var väl de få dagar jag lyckats unna mig ledighet denna jul
men vad gör det om hundra år?
det är nu man lever
vila och jullov får man ta sen

blir ialla fall otroligt skönt imorgon att bara få fara runt till alla
nära och kära och önska god jul. äta god julmat och bara mysa
för imorgon är det ju självaste julafton
jag längtar

man längtar trots man inte längtar till julklappsöppningen
klart det är spännande  och roligt med paktet
men jag tillhör ju de som älskar mer att ge än få
göra andra glada och glädjas utav det
tror det är första året jag inte önskat mig något speciellt i julklapp
blir spännande att se vad man får
lär ju inte bli massa "flytta-hemifrån-saker" eftersom vi allt redan har
alla trodde att denna jul skulle bli den lättaste,
då man kunde köpa massa köksredskap, dukar, pannor
men kan lova - vi har redan allt, och lite till
så det är en sak som inte står på listan i år

finns en sak jag vill ha
ett till objektiv
men det ligger redan hemma i garderoben och väntar på mig
för det har jag köpt i hemlighet

hoppas alla får en skön jul
för det ska jag ha!

__________________________________________________________

L0ve
__________________________________________________________


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback