jag måste sluta tänka, börja leva.

måste verkligen sluta tänka på alla saker i livet. Spenderar den mesta tiden till att fundera och grubbla över saker i mitt liv. saker jag har, saker jag saknar. varför ägna tid åt det, när jag ska leva livet.?
värdelöst ! kan inte somna längre - för jag ligger och tittar upp i taket för att jag tror jag ska se stjärnorna. stjärnorna där långt borta på himlen. lyckas se en stjärna falla, så jag får önska mig något. en önskan som går i uppfyllelse. men vad skulle jag önska mig om jag endast fick välja en sak? finns inte en chans att jag om någon skulle kunna välja en sådan sak. beslutångesten tar över och innan jag kommit på har stjärnan redan slockanat, och lyckan är över. som sagt, värdelöst !

sluta tänk, börja leva ! - det ska fasen bli mitt nya motto här i livet, att helt enkelt ta dagen som den kommer. men det är jag värdelös på. jag måste planera och strukturera allt så jävla noggrannt att ibland kan jag bli tokig på mig själv. men vad gör man inte; man vill ju planera så att livet blir bra. eller? det finns ju ingen knapp man kan trycka på där det står, ångra eller spela tillbaka.....tiden går.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback